Programy i innowacje
Podstawa Programowa wychowania przedszkolnego
Program wychowania przedszkolnego
"Rozwój-wychowanie-edukacja"- Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha
/uploads/66c77e946e2b6/pages/10/content/rozwoj-wychowanie-edukacja-program-wychowania-przedszkolnego.pdf [.pdf, 6.78 MB]
Program Wczesnego Rozwoju: „Klucz do uczenia się”
Jest to kompletny program edukacyjny składający się z ponad 600 dynamicznych i różnorodnych “sesji” w 12 modułach tematycznych. Zajęcia koncentrują się na rozwijaniu umiejętności uczenia się, ale obejmują także szeroki zakres tradycyjnej wiedzy i umiejętności odpowiednich rozwojowo. Daje to dzieciom możliwość rozwijania, ćwiczenia i dostrajania swoich umiejętności uczenia się w zakresie zarówno tych unikalnych jak i tych tradycyjnych obszarów nauki i popularnych tematów w wieku przedszkolnym
Program Adaptacyjny (autorstwa Agaty Popławskiej i Anety Erdman)
Program skierowany do nauczycieli i personelu pomocniczego przedszkola, którzy stworzą warunki szybszego przystosowania się dzieci do nowego środowiska oraz dzieci, które rozpoczynają nowy etap w swoim życiu bycia przedszkolakiem i rodziców, którzy decydując się na edukację przedszkolną własnego dziecka są chętni do współpracy
Wprowadzenie do Planu Daltońskiego
Koncepcja Planu Daltońskiego oparta jest na czterech podstawowych filarach: wolności, samodzielności, współpracy i refleksji. Wolność polega między innymi na daniu możliwości wyboru i pracy we własnym tempie. Samodzielność pozwala na poczucie sprawczości i jest dodatkową motywacją do wykonania zadania. Współpraca sprawia, że dzieci wzajemnie się wspierają w pokonywaniu trudności i dzielą się swoją wiedzą. Mają możliwość stać się ekspertami w wybranej przez siebie dziedzinie. Refleksja natomiast pozwala na dokonanie samooceny i daje nauczycielom wgląd w wypracowany przez dzieci sposób uczenia, a także pomaga w znalezieniu najlepszych rozwiązań. Planu Daltońskiego to danie dzieciom znacznie więcej swobody w podejmowaniu decyzji, dzięki temu uczą się przede wszystkim odpowiedzialności i samodzielności. Dzięki tej metodzie dzieci nie czują się do niczego przymuszane, a co za tym idzie, ich zaangażowanie wzrasta. Stają się kreatywne, ciekawe świata i wyrastają na odpowiedzialnych i pewnych siebie dorosłych.